Home » Uncategorized » Δάσκαλοι που κάνουν θαύματα, σε καιρό πανδημίας. Το παράδειγμα του Γυμνασίου Λιβαδοχωριου

Δάσκαλοι που κάνουν θαύματα, σε καιρό πανδημίας. Το παράδειγμα του Γυμνασίου Λιβαδοχωριου

Δάσκαλοι που κάνουν θαύματα, σε καιρό πανδημίας.

Γράφει ο Νικος Βολονάκης, δημοσιογράφος

Και όμως, υπάρχουν ακόμα δάσκαλοι, αφιερωμένοι στο λειτούργημα τους και
μάλιστα έτοιμοι να προσφέρουν το κάτι παραπάνω στους μαθητές. Όπως ο
δάσκαλος στο χωριό Νικηφόρος της Δραμας, που έχει φτιάξει ένα εργαστήριο
αστρονομίας, με δίκη του πρωτοβουλία, για να ξεναγούνται τα παιδιά της
περιοχής και να μαθαίνουν δέκα πράγματα παραπάνω.
Όπως και ο δάσκαλος σε εκπαιδευτήρια των Αθηνών, που συγκέντρωσε 100
παιδιά στην αυλή του σχολείου (κρατώντας φυσικά τις αποστάσεις μεταξύ τους)
και παραδίδει μαθήματα δημοτικών ελληνικών χορών. Απίστευτο θέαμα ! Και άκρως
απαραίτητο. (Θυμάμαι όταν ως νέος δημοσιογράφος, πήγα για αποστολή στην
Λισαβώνα για την ¨άνοιξη των γαρυφαλλων¨, κάποιος μέσα στην κοσμοσυρροή
πέταξε ¨ είναι κι ένας Έλληνας εδω¨, πως άλλαξε αμέσως η μουσική και ξαφνικά
με καλούσαν στην πίστα για να χορέψω, αλλά εγώ αδυνατούσα..Μια μαύρη στιγμή
στην καριέρα μου…)
Όπως και η τελευταία 1η διεθνής μαθητική συνάντηση λογοτεχνίας, που
οργανώθηκε διαδικτυακά από το Ζωγραφειο ίδρυμα Κωνσταντινούπολης και τα
εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη και συμμετείχε ένα ξεχασμένο αλλά πρωτοπορο σχολείο
της Λήμνου, το γυμνάσιο Λειβαδοχωριου, με θέμα ¨Η λογοτεχνία αλλιώς ¨. Πήραν
μέρος 150 μαθητές και μαθήτριες από σχολεία της Ελλάδος και του εξωτερικού.
Στόχος του συνεδρίου να αποτελέσει μια πρόταση προσέγγισης της λογοτεχνίας
με επίκεντρο τον μαθητή, τις κρίσεις και τις απόψεις του. Γιατί, η λογοτεχνία
είναι μια τέχνη και μας προσφέρει χαρά και συγκινήσεις ενώ μέσα από τις
προσέγγιση της μπορούμε να κατανοήσουμε καλύτερα τον εαυτό μας και τους
άλλους. Δεν είναι μόνο το ποδόσφαιρο, τα κινητά και τα τικ τοκ η ζωή…
Τα παιδιά από το Λειβαδοχωρι της  Λήμνου, μίλησαν για το πως θα ήθελαν να
διδάσκεται η λογοτεχνία, για το τι σημαίνει δημιουργική γραφή, για το πως
διδάσκεται η ποίηση.. Αλλά και, για άλλες πτυχές του θέματος, όπως πως αντιστέκεται το βιβλίο στην φαντασμαγορία των νέων τεχνολογιών, πως διαγράφεται η λογοτεχνία στο πανί και στη σκηνή η η αναζήτησή νοήματος σ ένα κείμενο. Ενδιαφέρον είχαν και οι απόψεις για τις εξομολογήσεις λογοτεχνών, τις επιλογές,τις δύσκολες στιγμές, τις χαρές και τα διεξοδα των δημιουργών. Ξεχωριστή θέση περιλάμβανε και η κατηγορία των ξένων κλασικών, τα βιβλία επιστημονικής φαντασίας και η τάση για κόμικς.
Δεν χρειάζεται να υπογραμμιστεί το ενδιιαφερον των διευθυντών των σχολείων
και της εκπαιδευτικής κοινότητας, για μια τέτοια πρωτοβουλία. Για αυτό το
εντοπίσαμε και το αναδεικνύουμε. Είναι μερικά πράγματα που μας ξεπερνούν και
επαφίενται στην τόλμη, την αρετή και την αγάπη που τρέφουν οι δάσκαλοι για
το λειτούργημα τους…

Πηγή:https://limnosnea.gr/afieromata/20825/daskaloi-pou-kanoun-thavmata-se-kairo-pandimias-to-paradeigma-tou-gymnasiou-livadochoriou/


Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *